Czy wirtualne biuro się opłaca?

W ostatnich latach łatwo zauważyć wzrost zainteresowanie wynajmem wirtualnych biur. Coraz częściej po to rozwiązanie sięgają młodzi przedsiębiorcy. Widać to po ilości wpisywanego w sieć hasła „biuro wirtualne Warszawa” oraz po ilości ofert i ciągle otwierających się firm świadczących tego rodzaju usługi na rzecz przedsiębiorców. Czy to jednak się opłaca? Co otrzymuje przedsiębiorca decydujący się na biuro wirtualne w Warszawie?

Biuro wirtualne w Warszawie to wirtualny adres firmy, pod który wysyłana jest cała korespondencja firmowa. Nie musisz być tam ciągle, najczęściej nie ma cię wcale – odbierasz pocztę wtedy, gdy akurat masz chwilę i potrzebę, by to zrobić. Ten adres widnieje we wszystkich materiałach, jakie dajesz klientom: ulotkach, broszurkach, wizytówkach oraz na stronach internetowych twojej firmy. Czy to jednak istotne, czy posiadasz wynajęte biuro wirtualne w Warszawie, czy też wynajmujesz zwykły lokal w jakiejś mniejszej miejscowości?

Biuro wirtualne od kilku lat określane jest jako biznes przyszłości. Pozwala bowiem na mobilność i elastyczność, jednocześnie sprawiając, że nie ma najmniejszego problemu z przepływem informacji do firmy – twoi klienci i kontrahenci wiedzą, gdzie mają wysyłać pocztę, niezależnie od tego, gdzie obecnie się znajdujesz. Nie ma więc obaw, że nie odbierzesz ważnej przesyłki.

Co jednak najważniejsze, biuro wirtualne w Warszawie to oszczędność pieniędzy, na której z pewnością zależy każdemu przedsiębiorcy, zwłaszcza młodemu, który dopiero chce wbić się na trudny rynek. Wynajem tradycyjny w Warszawie, nawet w kiepskiej lokalizacji z dala od centrum, to koszt przynajmniej kilku tysięcy miesięcznie. Na taki wydatek nie może sobie pozwolić młody przedsiębiorca, który dopiero szuka zleceń i kolejnych klientów. Na tym etapie liczy się przede wszystkim budowanie pozytywnego wizerunku i mocnej marki, a w tym z pewnością pomoże adres firmy w prestiżowej dzielnicy Warszawy. Biuro wirtualne to koszt zaledwie kilkudziesięciu złotych miesięcznie, który wzrasta tylko wtedy, gdy z niego korzystasz – organizujesz na miejscu spotkania z klientami, prowadzisz konferencje lub szkolenia. W takich sytuacjach musisz zapłacić odpowiednią stawkę godzinową, którą ustalasz początkowo z wynajmującym i zapisujesz ją w umowie.

Wirtualne biuro w Warszawie to zdecydowanie dobry pomysł dla wszystkich początkujących przedsiębiorców oraz tych, którzy głównie pracują zdalnie i tylko czasem mają potrzebę spotkać się z klientem, a nie chcieliby tego robić w przestrzeni publicznej, wykorzystując kawiarnie czy restauracje. Na głowie przedsiębiorcy pozostaje już tylko praca, a jego portfel nie kurczy się zbyt szybko!